1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Już 67 procent sprzedaży Toyoty to hybrydy
11 lipca 2022

Hybrydy stanowią już 67% sprzedaży Toyoty w Polsce

Corolla najpopularniejszą hybrydą marki

Od stycznia do czerwca 2022 roku Toyota sprzedała w Polsce 27 444 samochody z napędem hybrydowym. Hybrydy stanowią już 67% sprzedaży marki. Najpopularniejszą hybrydą Toyoty jest Corolla. Napęd hybrydowy dominuje również w segmencie SUV. Łącznie od początku obecności hybryd na polskim rynku Toyota sprzedała ich prawie 180 000.

W I półroczu 2022 roku Toyota dostarczyła klientom 27 444 samochody hybrydowe. Stanowiło to 67% całkowitej sprzedaży marki. Jest to o 10% więcej niż w całym 2021 roku. Oznacza to, że Toyota w Polsce staje się wiodącym dostawcą zelektryfikowanych pojazdów.

Miano najpopularniejszego hybrydowego modelu zyskała Corolla Hybrid. Pozycję tę zajmuje od początku swojej obecności na rynku, czyli od 2019 roku. W I półroczu 2022 roku klienci kupili 8073 hybrydowe Corolle. Model ten – obok silników benzynowych – ma aż dwa układy hybrydowe do wyboru, które odpowiadają za 73% jego sprzedaży.

Drugą najchętniej wybieraną hybrydą jest Toyota C-HR, dostępna wyłącznie z dwoma zelektryfikowanymi napędami do wyboru. Kompaktowy crossover trafił do kierowców w liczbie 6160 egz.

Hybrydowy RAV4 z napędem FWD lub AWD-i to zdecydowanie najchętniej wybierany wariant średniej wielkości SUV-a. Wersje z napędem hybrydowym stanowią już 85% całkowitej sprzedaży modelu w tym roku. Od stycznia do czerwca salony opuściło 5171 egz. RAV4 Hybrid.

W I półroczu 2022 roku sprzedano też 2911 egz. Yarisa Hybrid (47% udziału w całkowitej sprzedaży Yarisa), 2802 egz. Yarisa Cross Hybrid (82% udziału). Klienci Toyoty kupili też 1304 Camry i 1009 Highlanderów – oba modele są w Polsce wyłącznie hybrydowe.

„67% udział hybryd w sprzedaży potwierdza, że Toyota jest w Polsce marką zelektryfikowanych samochodów. Udziały napędu hybrydowego w sprzedaży poszczególnych modeli są naprawdę imponujące. W szczególności widać to w przypadku SUV-ów. Nabywcy RAV4 i Yarisa Cross już niemal wyłącznie sięgają po odmiany hybrydowe, a dostępna z dwoma układami hybrydowymi do wyboru Toyota C-HR jest jednym z najpopularniejszych samochodów w Polsce” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.
Od 2004 roku, czyli od debiutu w Polsce modelu Prius, polscy klienci kupili łącznie 178 448 hybryd Toyoty. Najwięcej hybrydowych samochodów, jakie opuściły salony marki, nosi znaczek Corolli (45 961 egz.). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR (36 872 egz.), trzecie RAV4 (35 654 egz.), a czwarte Yaris (23 441).