Hybrydowa Corolla z rekordem sprzedaży
W Polsce sprzedano już ponad 50 000 Corolli Hybrid. Jest to pierwszy hybrydowy model Toyoty z takim wynikiem. Od początku obecności na polskim rynku, czyli od 2019 roku, Corolla zajmuje pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się hybryd marki.
Łączna liczba egzemplarzy sprzedanych do końca grudnia 2022 roku wyniosła 50 445 aut:
Corolla Hybrid jako auto flotowe
84% sprzedanych w 2022 roku egzemplarzy Corolli Hybryd wyposażonych było w 122-konny napęd z silnikiem 1.8. Pozostałe 16% egzemplarzy otrzymało mocniejszy układ 2.0 Hybrid Dynamic Force 2.0 184 KM.
Większość samochodów, bo aż 75%, trafiło do flot dużych firm. Małe firmy kupiły 15% Corolli Hybrid, zaś osoby prywatne – 10% aut. Klienci sięgający po ten model zazwyczaj wybierali nadwozie Sedan lub TS Kombi (odpowiednio 46% i 41%), odmiany Hatchback dotyczyło 13% zakupów.
Klienci najczęściej zamawiali wersję Comfort. Konfigurację tę wybrano dla 78% sprzedanych egzemplarzy, a 65% z nich miało dodatkowo Pakiet Tech.
Podstawowa wersja Active odpowiadała za 10% sprzedaży hybrydowej Corolli.
7% całkowitej sprzedaży stanowiły Corolle Hybrid GR SPORT, z czego 52% otrzymało dodatkowy Pakiet Dynamic.
Wersja Executive to 4% sprzedaży, ale 48% z tych aut zostało doposażonych w Pakiet VIP.
Corolla Hybrid w Europie
W pierwszej połowie 2019 roku zadebiutowała 12. generacja Corolli. Powstała ona na bazie platformy TNGA-C i otrzymała napęd hybrydowy 4. generacji. On również został zaprojektowany w modułowej architekturze TNGA.
Model ten był dostępny m.in. z wyjątkowo oszczędnym układem hybrydowym opartym na silniku 1.8 o łącznej mocy 122 KM. Klienci Toyoty w Europie do wyboru mieli też wyjątkowo dynamiczny napęd 2.0 Hybrid Synergy Drive o łącznej mocy 184 KM.
Corolla liderem światowego rynku
Niezawodne napędy hybrydowe to kolejne atuty światowego bestsellera i najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji. Produkowana od ponad pół wieku Corolla trafiła już do ponad 50 mln kierowców. 12. generacja Corolli nie tylko jest najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, ale jej globalna sprzedaż utrzymuje się powyżej miliona egzemplarzy rocznie.
Od 2021 roku kompaktowa Toyota zajmuje pozycję lidera rynku także w Polsce. W ubiegłym roku klienci marki zarejestrowali 21 371 egz. tego modelu.