Konfiguruj swoją Toyotę
Umów się na przegląd
Wideorozmowa z doradcą

Toyota Hilux przeszła facelifting

Nowa stylistyka legendarnego pick-upa i mocniejszy silnik 2.8

2020-10-20

Toyota Hilux 2020 to odświeżona wersja legendarnego pick-upa 8. generacji. Uwagę zwraca nowa stylistyka auta, bogate wyposażenie (w tym udoskonalony system multimediów z Apple CarPlay™ oraz Android Auto™), a także nowy silnik 2.8 o mocy 204 KM. Mocna konstrukcja na ramie zapewnia lepsze osiągi na drodze i w terenie.

Toyota Hilux 2020 łączy atrakcyjną stylistykę z nowym, dynamicznym silnikiem 2.8. Samochód został poddany także zmianom w zakresie komfortu i jakości jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie. Nowości pojawiły się również w wyposażeniu.

Sprzedaż pick-upów na europejskim rynku stale rośnie. W 2015 roku w Europie kupiono łącznie 154 000 egzemplarzy tego rodzaju samochodów. Prognozy na rok 2023 są jeszcze lepsze i przewidują wzrost tej liczby o 35% – do 208 000 aut. Wynika to z coraz większego zainteresowania pick-upami wśród osób planujących wykorzystywać je zarówno do pracy, jak i dla przyjemności.

Hilux zbudował swoją renomę na jakości, trwałości i niezawodności. Od swojego debiutu w 1968 roku ten wyjątkowy pick-up wielokrotnie udowadniał, że jest nie do pobicia pod względem możliwości terenowych i odporności na trudne warunki. Wystarczy wspomnieć o takich osiągnięciach, jak zdobycie Bieguna Północnego, wjazd na wulkan na Islandii czy zwycięstwo w Rajdzie Dakar w 2019 roku. Hilux jest też regularnie wykorzystywany do wypraw przez Antarktydę.

Hilux 2020 kontynuuje chlubną tradycję tego auta. Uwagę zwraca zwłaszcza najwyższa wersja wyposażenia tego modelu – INVINCIBLE. Wyróżnia się ona specjalnie opracowaną stylistyką i wyposażeniem premium dostosowanym do oczekiwań kierowców nastawionych na rekreacyjne wykorzystywanie aut terenowych.

Nowy pick-up Toyoty z podwójną kabiną ma 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, a więc jest o 5 mm krótszy i aż o 45 mm szerszy od poprzednika. Długość przedziału ładunkowego zależy od rodzaju kabiny wynosi od 1525 mm do 2315 mm. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina) z napędem 4x4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Toyota Hilux po faceliftingu
UKŁADY NAPĘDOWE

Hilux 2020 został wyposażony w nowy, mocniejszy silnik 2.8 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm, a także udoskonaloną 6-biegową skrzynię automatyczną.

Gama jednostek nowego Hiluxa 2020 została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik Diesla o pojemności 2,8 litra, mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Będzie on dostępny z podwójną kabiną, z napędem 4x4, 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną oraz systemem Stop & Start.

Ze wszystkimi rodzajami nadwozia (pojedynczą, półtorej i podwójną kabiną) oraz z napędem 4x2 i 4x4 nadal będzie dostępny silnik 2.4 współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną (ta ostatnia będzie dostępna tylko dla nadwozia z podwójną kabiną).

Warto podkreślić, że skrzynia biegów, dostępna w nowym Hiluxie, została udoskonalona. Działanie blokady przekładni hydrokinetycznej zostało rozszerzone na 4., 5. i 6. bieg. Poprawia to reakcję samochodu na pedał przyspieszenia i daje bardziej bezpośrednie odczucia podczas zwiększania prędkości.

Nowy silnik Diesla 2.8

Nowy wysokoprężny silnik o pojemności 2755 cm3 spełnia normę EURO 6D. Jednostka generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min. Z automatyczną skrzynią biegów rozwija 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600–2800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy przy manualnej skrzyni biegów wynosi 420 Nm w zakresie 1400-3400 obr./min.

Nowa jednostka, współpracując z automatyczną skrzynią biegów, rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km, a emisja CO2 – od 250 g/km (w cyklu WLTP; średnie zużycie paliwa zależy od rodzaju nadwozia i wyposażenia).

Nowy silnik o pojemności 2,8 litra otrzymał układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.

Chcąc zwiększyć moc silnika i ograniczyć emisję spalin, zoptymalizowano kształt bloku silnika i płaszcza wodnego, kolektor wydechowy, chłodnicę oraz materiał, z którego wykonano uszczelki. Wszystko to znacznie poprawiło osiągi auta.

W nowej jednostce 2.8 zastosowano wytrzymałą, udoskonaloną turbosprężarkę. Zwiększono rozmiar łopatek wirnika sprężarki i turbiny – odpowiednio z 48 do 58 mm i z 41,5 do 52 mm, zwiększając ilość doładowanego powietrza. Zastosowanie łożyska kulkowego ograniczyło tarcie i umożliwiło zwiększenie prędkości obrotowej turbiny. Nowo opracowany mechanizm zmiennej geometrii łopatek pozwolił zwiększyć temperaturę spalin, jednocześnie ograniczając deformację cieplną, zużycie i utlenianie.

Modyfikacje te sprawiły, że wzrosła moc silnika, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa.

Nowy silnik Diesla jest wyposażony w elektronicznie sterowany układ wtryskowy typu common rail o maksymalnym ciśnieniu paliwa 250 MPa, a także intercooler chłodzony cieczą, który zwiększa wydajność chłodzenia.

Rozwiązania poprawiające osiągi i ograniczające zużycie paliwa silnika 2.8:
  • zoptymalizowano komorę spalania, tłoki i pierścienie tłokowe; w celu ograniczenia tarcia zewnętrzną część pierścieni tłokowych pokryto specjalnym materiałem DLC (Diamond-Like Carbon), a przepływ gazów spalinowych został spowolniony, aby ograniczyć straty chłodzenia,
  • dwustopniowa pompa olejowa optymalizuje ciśnienie oleju, aby zmniejszyć siłę wymaganą do jej napędu, gdy silnik jest zimny lub pod niewielkim obciążeniem,
  • udoskonalony został również kształt kanału EGR w kolektorze dolotowym, co zmniejszyło pulsację gazów, a także pozwoliło to na usunięcie przepustnic, które powodowały dodatkowe zawirowanie,
  • chcąc, by silnik spełniał surowe normy EURO 6D, zwiększono pojemność układu SCR oraz dodano czujnik cząstek stałych, a także zastosowano intercooler chłodzony cieczą,
  • zmiana kształtu kanału EGR w kolektorze dolotowym oraz osłona katalizatora pozwoliły ograniczyć hałas i wibracje generowane przez silnik.
Silnik o pojemności 2,4 litra

Toyota Hilux 2020 nadal będzie dostępna ze sprawdzonym, 16-zaworowym, 4-cylindrowym silnikiem DOHC o pojemności 2393 cm3. Jego moc to 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy plasuje się na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km, zaś średnia emisja CO2 – od 245 g/km (wg WLTP).

Aby silnik ten spełniał surowe normy EURO 6D, został on wyposażony w układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.

Tu również zoptymalizowano komorę spalania, tłoki i pierścienie tłokowe. W celu ograniczenia tarcia zewnętrzna część pierścieni tłokowych została pokryta specjalnym materiałem DLC (Diamond-Like Carbon), a przepływ gazów spalinowych został spowolniony, aby ograniczyć straty chłodzenia.

Toyota Hilux po faceliftingu
DYNAMICZNA JAZDA I MOŻLIWOŚCI TERENOWE

Udoskonalone zawieszenie nowej Toyoty Hilux poprawia komfort prowadzenia i właściwości jezdne. Podwozie oparte na ramie łączy wyjątkową trwałość ze sztywnością skrętną wymaganą w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych.

Inżynierom pracującym nad faceliftingiem Hiluxa przyświecał jeden cel – poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu legendarnych możliwości off-roadowych auta. Hilux to jeden z ostatnich prawdziwie terenowych samochodów na rynku, który dzięki mocnej i trwałej konstrukcji na ramie wytrzymuje ogromne obciążenia i siły skrętne podczas jazdy w terenie.

Jazda po utwardzonych drogach

W nowej Toyocie Hilux zmieniono zawieszenie i układ kierowniczy, co znacznie poprawiło komfort jazdy i łatwość prowadzenia. Udoskonalono przednie i tylne amortyzatory, dzięki czemu jazda autem stała się bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.

Zoptymalizowano również tylne zawieszenie z resorami piórowymi, aby połączyć możliwości off-roadowe z komfortem jazdy i stabilnością prowadzenia. Ulepszona konstrukcja resorów piórowych oraz ich tulei mocujących pozwoliła na zmniejszenie tarcia i płynniejszą pracę zawieszenia. Zapewnia bardziej komfortową jazdę na nierównej nawierzchni.

Wspomaganie układu kierowniczego o zmiennym wydatku poprawia odczucia podczas kierowania i zmniejsza zużycie paliwa. Sprawia, że kierownica pracuje lżej przy niskich prędkościach, co ułatwia manewrowanie pojazdem, natomiast podczas szybkiej jazdy zwiększa opór, zapewniając większą kontrolę. Układ przechodzi w tryb czuwania, wyłączając pompę wspomagania, gdy samochód jedzie na wprost – to przyczynia się do większej oszczędności paliwa.

Jazda terenowa

Możliwości terenowe nowego Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą kilku rozwiązań. Jednym z nich jest elektroniczny system działający jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD. Dostępny jest on w wersjach 4x4 i działa w trybie jazdy z napędem na jedną oś, zwiększając przyczepność na luźnej nawierzchni.

Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC).

Wprowadzono również specjalne oprogramowanie wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku zwiększające precyzję prowadzenia. Samochód otrzymał nowy monitor kąta skrętu kół w czasie manewrowania.

O możliwościach terenowych Hiluxa świadczy także wiodący w klasie prześwit 310 mm (w wersji z podwójną kabiną), kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni, możliwość brodzenia na głębokości 700 mm oraz zdolność pokonywania wzniesień pod kątem 42 stopni.

NOWA STYLISTYKA I ZAKTUALIZOWANE TECHNOLOGIE

Toyota Hilux 2020 zachwyca nowym, prestiżowym designem i wzbogaconym wyposażeniem, w tym udoskonalonym systemem multimedialnym, 8'' ekranem dotykowym na konsoli centralnej, interfejsami Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Przód Toyoty Hilux został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i przedni zderzak. Mocny wygląd auta podkreślają też opcjonalne światła LED z przodu i z tyłu, czarne, polerowane felgi aluminiowe 18" oraz nowy metalizowany kolor nadwozia Oxide Bronze.

Wnętrze auta również zostało zmienione. Odświeżono wygląd tablicy przyrządów i wprowadzono nowy 8'' ekran dotykowy na konsoli centralnej. Jest on wyposażony w mechaniczne przyciski, które ułatwiają jego obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay™ oraz Android Auto™.

Lista wyposażenia również imponuje. W zależności od wersji dostępny jest system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk), system Stop & Start, nawigacja satelitarna, automatyczna klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania. Samochód będzie dodatkowo wyposażony m.in. w elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.

NAJWYŻSZA WERSJA INVINCIBLE I WYPOSAŻENIE DODATKOWE

Dla osób korzystających z pick-upów rekreacyjnie przygotowana została nowa wersja – INVINCIBLE. Na tle pozostałych wyróżnia się ona mocnym, lecz wyrafinowanym nadwoziem. Bogate wyposażenie dodatkowe sprawi z kolej, że z łatwością dostosujesz ten wyjątkowy samochód do własnych potrzeb.

Najwyższa wersja INVINCIBLE

Wersja wyposażenia INVINCIBLE jest dostępna dla Toyoty Hilux 2020 z podwójną kabiną. Powstała ona z myślą o kierowcach, którzy oczekują uniwersalnego auta o wysokim standardzie komfortu i wyposażenia, znacznych możliwościach terenowych i dużej praktyczności.

Wersję INVINCIBLE można poznać po specjalnie zaprojektowanym przednim grillu, który został stylistycznie zintegrowany ze zderzakiem oraz przednią osłoną podwozia. W rogach zderzaka zamontowano światła przeciwmgielne. Dalsze elementy podkreślające terenowy charakter Hiluxa INVINCIBLE to nakładki na błotniki, unikalne klamki, obudowy lusterek i detale na klapie bagażnika oraz polerowane koła aluminiowe z czarnym wykończeniem.

Wnętrze wersji INVINCIBLE wyróżnia się wyglądem tablicy przyrządów i akcentami w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym. Przednie i tylne drzwi otrzymują podświetlenie clear blue. Standardowo w tej wersji znajduje się także automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny z ekranem dotykowym 8'' i interfejsy Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Dodać do tego należy elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, czarną sportową nakładkę przestrzeni ładunkowej, specjalną okleinę INVINCIBLE, aluminiowe stopnie boczne.

Wyposażenie dodatkowe

Bogate wyposażenie dodatkowe dedykowane nowej Toyocie Hilux to zestaw niemal 300 akcesoriów oraz 10 pokryw bagażnika do wyboru. Do wyboru są m.in. nakładki ochronne na błotniki, felgi aluminiowe, rurowe lub płaskie stopnie boczne, listwy boczne ze stali nierdzewnej ze zintegrowanymi stopniami, a także sportowe osłony z żywicy lub orurowanie ze stali nierdzewnej.

Akcesoria skrzyni ładunkowej obejmują m.in. wykładzinę na podłogę, blokadę tylnej klapy i zasilacz 12 V montowany w skrzyni ładunkowej.

Sprzedaż nowego Hiluxa 2020 rozpocznie się w Polsce w styczniu 2021 roku. Od października samochód jest dostępny w przedsprzedaży.

Toyota Hilux po faceliftingu

Dowiedz się więcej

Nowy Hilux Nowy Hilux Niezwyciężony pick-up z nowym, jeszcze mocniejszym silnikiem. Nowa Toyota Hilux 8. generacji Nowa Toyota Hilux 8. generacji Lepsze właściwości jezdne i nowa wersja Invincible Toyota Hilux 2020 Toyota Hilux 2020 Przedprodukcyjny prototyp przetestowany przez Alonso Toyota Professional Toyota Professional Poznaj nową sieć salonów Toyoty Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar Doświadczeni rajdowcy i debiutanci w Rajdzie Dakar TOYOTA GAZOO Racing Alonso i Coma w Rajdzie Maroka Alonso i Coma w Rajdzie Maroka Dowiedz się więcej Marc Coma pilotem Fernando Alonso Marc Coma pilotem Fernando Alonso Przed nimi pierwszy wspólny start Fernando Alonso testował Toyotę Hilux Fernando Alonso testował Toyotę Hilux Dowiedz się więcej Alonso przygotowuje się do startu w Dakarze Alonso przygotowuje się do startu w Dakarze Dowiedz się więcej Nowa gama pojazdów użytkowych Toyoty Nowa gama pojazdów użytkowych Toyoty Dowiedz się więcej Toyota flotową marką motoryzacyjną Toyota flotową marką motoryzacyjną Fleet Derby 2019 Zabudowy Toyoty Zabudowy Toyoty
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.